Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsAlbert Heijn voor 3e jaar op rij meest duurzame supermarktketen van Nederland
Geplaatst op 25 April 2019 om 09:30 door Simone Tuinenburg
2974 keer gelezen
Gezonde voeding, ketentransparantie, voedselverspilling en verpakkingen centraal in Albert Heijn Duurzaamheidsverslag 2018.
Voor de derde keer op rij hebben consumenten Albert Heijn uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland. Dit werd bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Sustainable Brand Awards 2019 in Amsterdam. De prijs is gebaseerd op de Sustainable Brand Index, een jaarlijks onderzoek onder Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland.
CEO Marit van Egmond van Albert Heijn voelde zich namens de supermarktketen vereerd om voor de derde keer op rij deze prijs te winnen: “We zetten ons al jaren in voor mens, dier en milieu. Dat doen we samen met onze telers en boeren, leveranciers en overige partners. Gelukkig worden onze inspanningen opnieuw herkend".
Duurzame dilemma’s
In 2018 maakte Albert Heijn belangrijke stappen op verschillende aandachtsgebieden: reductie van (plastic) verpakkingsmaterialen, tegengaan van voedselverspilling en inzicht bieden in de herkomst van producten. CEO Van Egmond is trots op alle stappen, ondanks verschillende dilemma’s.
Fotobijschrift: CEO Marit van Egmond (midden) en Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid van Albert Heijn ontvangen de Sustainable Brand Award 2019 in de categorie Supermarkets uit handen van Erik Elvingsson Hedén, founder van Sustainable Brand Index.
Voor de derde keer op rij hebben consumenten Albert Heijn uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland. Dit werd bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Sustainable Brand Awards 2019 in Amsterdam. De prijs is gebaseerd op de Sustainable Brand Index, een jaarlijks onderzoek onder Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland.
CEO Marit van Egmond van Albert Heijn voelde zich namens de supermarktketen vereerd om voor de derde keer op rij deze prijs te winnen: “We zetten ons al jaren in voor mens, dier en milieu. Dat doen we samen met onze telers en boeren, leveranciers en overige partners. Gelukkig worden onze inspanningen opnieuw herkend".
Duurzame dilemma’s
In 2018 maakte Albert Heijn belangrijke stappen op verschillende aandachtsgebieden: reductie van (plastic) verpakkingsmaterialen, tegengaan van voedselverspilling en inzicht bieden in de herkomst van producten. CEO Van Egmond is trots op alle stappen, ondanks verschillende dilemma’s.
Fotobijschrift: CEO Marit van Egmond (midden) en Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid van Albert Heijn ontvangen de Sustainable Brand Award 2019 in de categorie Supermarkets uit handen van Erik Elvingsson Hedén, founder van Sustainable Brand Index.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25