Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsAlbert Heijn verduurzaamt koffieketen verder
Geplaatst op 7 June 2018 om 10:39 door
3105 keer gelezen
Lancering ‘Perla Future Coffee Project’; beter leven voor 1.000 Tanzaniaanse koffieboeren
Nederlanders drinken gemiddeld ruim een halve liter koffie per dag. We staan hiermee op de vijfde plek wereldwijd; alleen in Scandinavische landen gaat er meer koffie doorheen. Albert Heijn zet zich al jaren in voor verduurzaming van de koffieketen zodat ons geliefde kopje koffie eerlijk wordt geproduceerd én heerlijk smaakt. Met de lancering van het innovatieve ‘Perla Future Coffee Project’ gaat de verduurzaming nóg een stap verder door bij te dragen aan duurzamere landbouw en steun aan lokale koffieboeren. De nieuwste toevoeging aan het assortiment, de Perla Origins Tanzania koffieboon, is het resultaat van een intensieve samenwerking met een koffiekwekerij aan de voet van de Kilimanjaro in Tanzania.
De toekomst van koffie
Het ‘Perla Future Coffee Project’ ondersteunt lokale koffieboeren in de wereld. De eerste koffie in dit project is Perla Origins Tanzania. Perla is een samenwerking aangegaan met een kwekerij aan de voet van de Kilimanjaro in Tanzania. Hier worden koffieplantjes gekweekt die beter bestand zijn tegen droogte en andere gevolgen van klimaatverandering. Perla investeert in deze kwekerij zodat betere koffieplanten in grotere volumes en tegen een lagere prijs aan de lokale boeren kunnen worden aangeboden. Ook worden de boeren geschoold zodat zij een grotere en kwalitatief hoogwaardige koffieoogst hebben.
André Hoinkis, koffie-expert bij Albert Heijn: “Het is belangrijk dat we deze stap zetten in samenwerking met lokale organisaties omdat het de koffieketen versterkt en toekomstbestendig maakt. Steeds meer koffieboeren krijgen te maken met de effecten van klimaatverandering. Wij werken sinds kort met een nieuw soort koffieplant die bestand is tegen droogte als gevolg daarvan. Zo geven we de boeren alle tools om zelf op de lange termijn duurzaam en met betere opbrengsten, kwalitatief te kunnen telen.”
UTZ
Alle Perla koffiesoorten zijn UTZ Certified, een keurmerk voor eerlijke handel. Het is een onafhankelijk duurzaamheidsprogramma, dat zorgt voor de naleving van sociale normen, milieuaspecten en voedselveiligheid.Het ‘Perla Future Coffee Project’ gaat nog een stapje verder: de koffie wordt niet alleen duurzaam gekweekt, de boeren krijgen scholing, er is aandacht voor betere leefomstandigheden en betere landbouwmethoden. De eerste koffie in dit project is de Perla Origins Tanzania.
De smaak van Perla Origins Tanzania
Licht gebrande 100% aromatische Arabicabonen met frisse fruittonen van citrusfruit, blauwe bes en jasmijn. Van deze veelzijdige koffieboon met originele en exotische smaak plukken de boeren letterlijk de vruchten. De nieuwe Perla Origins Tanzania bonen (250 gr) zijn nu te koop voor € 3,79. De smaak van de Tanzania koffiebonen komt het beste tot z’n recht door de bonen te malen en de koffie te zetten met een koffiezetapparaat of cafetière.
Nederlanders drinken gemiddeld ruim een halve liter koffie per dag. We staan hiermee op de vijfde plek wereldwijd; alleen in Scandinavische landen gaat er meer koffie doorheen. Albert Heijn zet zich al jaren in voor verduurzaming van de koffieketen zodat ons geliefde kopje koffie eerlijk wordt geproduceerd én heerlijk smaakt. Met de lancering van het innovatieve ‘Perla Future Coffee Project’ gaat de verduurzaming nóg een stap verder door bij te dragen aan duurzamere landbouw en steun aan lokale koffieboeren. De nieuwste toevoeging aan het assortiment, de Perla Origins Tanzania koffieboon, is het resultaat van een intensieve samenwerking met een koffiekwekerij aan de voet van de Kilimanjaro in Tanzania.
De toekomst van koffie
Het ‘Perla Future Coffee Project’ ondersteunt lokale koffieboeren in de wereld. De eerste koffie in dit project is Perla Origins Tanzania. Perla is een samenwerking aangegaan met een kwekerij aan de voet van de Kilimanjaro in Tanzania. Hier worden koffieplantjes gekweekt die beter bestand zijn tegen droogte en andere gevolgen van klimaatverandering. Perla investeert in deze kwekerij zodat betere koffieplanten in grotere volumes en tegen een lagere prijs aan de lokale boeren kunnen worden aangeboden. Ook worden de boeren geschoold zodat zij een grotere en kwalitatief hoogwaardige koffieoogst hebben.
André Hoinkis, koffie-expert bij Albert Heijn: “Het is belangrijk dat we deze stap zetten in samenwerking met lokale organisaties omdat het de koffieketen versterkt en toekomstbestendig maakt. Steeds meer koffieboeren krijgen te maken met de effecten van klimaatverandering. Wij werken sinds kort met een nieuw soort koffieplant die bestand is tegen droogte als gevolg daarvan. Zo geven we de boeren alle tools om zelf op de lange termijn duurzaam en met betere opbrengsten, kwalitatief te kunnen telen.”
UTZ
Alle Perla koffiesoorten zijn UTZ Certified, een keurmerk voor eerlijke handel. Het is een onafhankelijk duurzaamheidsprogramma, dat zorgt voor de naleving van sociale normen, milieuaspecten en voedselveiligheid.Het ‘Perla Future Coffee Project’ gaat nog een stapje verder: de koffie wordt niet alleen duurzaam gekweekt, de boeren krijgen scholing, er is aandacht voor betere leefomstandigheden en betere landbouwmethoden. De eerste koffie in dit project is de Perla Origins Tanzania.
De smaak van Perla Origins Tanzania
Licht gebrande 100% aromatische Arabicabonen met frisse fruittonen van citrusfruit, blauwe bes en jasmijn. Van deze veelzijdige koffieboon met originele en exotische smaak plukken de boeren letterlijk de vruchten. De nieuwe Perla Origins Tanzania bonen (250 gr) zijn nu te koop voor € 3,79. De smaak van de Tanzania koffiebonen komt het beste tot z’n recht door de bonen te malen en de koffie te zetten met een koffiezetapparaat of cafetière.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25