Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogs
Albert Heijn vult dagelijks 5 miljoen borden en wil daarbij jong en oud inspireren om lekkere, gezonde keuzes te maken. Dit doen we met ons grote assortiment in verse producten, door te informeren over gezondere keuzes en door een bijdrage te leveren aan initiatieven voor een actievere leefstijl.
We maken gezond eten voor kinderen makkelijk en leuk door:
• gratis fruit uit te delen in 400 winkels
• groente- en fruitsnacks als alternatief voor koek en snoep
• de samenwerking met Jongeren op gezond gewicht (JOGG) in ruim 130 gemeentes
• ‘gezonde’ speurtochten voor kinderen in onze winkel
• het 'Ik eet het beter' programma: dit programma brengt gezonde voeding op een leuke, interactieve manier onder de aandacht van basisschoolleerlingen
• het uitdelen van gezonde snacks zoals groente, fruit en water tijdens de avondvierdaagse
Albert Heijn heeft twee jaar geleden al besloten geen kindermarketing meer toe te passen op ongezondere eigen merkproducten. Dit betekent dat er geen idolen of zelfbedachte kidscharacters staan op ongezondere producten voor kinderen tot en met 12 jaar. De laatste producten worden nu aangepast. Daarnaast maken we voor ongezondere producten voor kinderen in de winkel of op TV geen reclame en we vragen onze A-merkleveranciers met producten gericht op kinderen om hetzelfde te doen.
We maken gezond eten voor kinderen makkelijk en leuk door:
• gratis fruit uit te delen in 400 winkels
• groente- en fruitsnacks als alternatief voor koek en snoep
• de samenwerking met Jongeren op gezond gewicht (JOGG) in ruim 130 gemeentes
• ‘gezonde’ speurtochten voor kinderen in onze winkel
• het 'Ik eet het beter' programma: dit programma brengt gezonde voeding op een leuke, interactieve manier onder de aandacht van basisschoolleerlingen
• het uitdelen van gezonde snacks zoals groente, fruit en water tijdens de avondvierdaagse
Albert Heijn heeft twee jaar geleden al besloten geen kindermarketing meer toe te passen op ongezondere eigen merkproducten. Dit betekent dat er geen idolen of zelfbedachte kidscharacters staan op ongezondere producten voor kinderen tot en met 12 jaar. De laatste producten worden nu aangepast. Daarnaast maken we voor ongezondere producten voor kinderen in de winkel of op TV geen reclame en we vragen onze A-merkleveranciers met producten gericht op kinderen om hetzelfde te doen.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25