logo
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl

Kinderen en gezondheid bij Albert Heijn

Geplaatst op 23 May 2018 om 11:20 door

3532 keer gelezen

Albert Heijn vult dagelijks 5 miljoen borden en wil daarbij jong en oud inspireren om lekkere, gezonde keuzes te maken. Dit doen we met ons grote assortiment in verse producten, door te informeren over gezondere keuzes en door een bijdrage te leveren aan initiatieven voor een actievere leefstijl.

We maken gezond eten voor kinderen makkelijk en leuk door:
• gratis fruit uit te delen in 400 winkels
• groente- en fruitsnacks als alternatief voor koek en snoep
• de samenwerking met Jongeren op gezond gewicht (JOGG) in ruim 130 gemeentes
• ‘gezonde’ speurtochten voor kinderen in onze winkel
• het 'Ik eet het beter' programma: dit programma brengt gezonde voeding op een leuke, interactieve manier onder de aandacht van basisschoolleerlingen
• het uitdelen van gezonde snacks zoals groente, fruit en water tijdens de avondvierdaagse

Albert Heijn heeft twee jaar geleden al besloten geen kindermarketing meer toe te passen op ongezondere eigen merkproducten. Dit betekent dat er geen idolen of zelfbedachte kidscharacters staan op ongezondere producten voor kinderen tot en met 12 jaar. De laatste producten worden nu aangepast. Daarnaast maken we voor ongezondere producten voor kinderen in de winkel of op TV geen reclame en we vragen onze A-merkleveranciers met producten gericht op kinderen om hetzelfde te doen.

Reageren