Bekijk...
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsGouden Loeki voor ‘Appie Christmas!’
Geplaatst op 26 januari 2018 om 14:49 door Jeroen Smit
883 keer gelezen
AMSTERDAM – De commercial ‘Appie Christmas!’ van Albert Heijn heeft de Ster Gouden Loeki 2017 gewonnen, de publieksprijs voor de beste reclamespot.
De Gouden Loeki werd uitgereikt in Koninklijk Theater Carré door Ster-directeur Frank Volmer.
Tweede Gouden Loeki voor Albert Heijn
Het is de tweede keer dat Albert Heijn wint met een reclamefilmpje. In 2015 won de supermarktketen met ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’. In totaal waren tien reclamefilmpjes in de race voor de Gouden Loekie. Andere finalisten waren onder meer Douwe Egberts met ‘Burendagen’ en Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ en het Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’.
AH won uit 40 kwartaalwinnaars
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van het onderzoeksbureau GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek.
De Gouden Loeki werd uitgereikt in Koninklijk Theater Carré door Ster-directeur Frank Volmer.
Tweede Gouden Loeki voor Albert Heijn
Het is de tweede keer dat Albert Heijn wint met een reclamefilmpje. In 2015 won de supermarktketen met ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’. In totaal waren tien reclamefilmpjes in de race voor de Gouden Loekie. Andere finalisten waren onder meer Douwe Egberts met ‘Burendagen’ en Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ en het Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’.
AH won uit 40 kwartaalwinnaars
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van het onderzoeksbureau GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek.
Reageren
Andere blog berichten
- Schapruimte voor jonge boeren15 februari 2019 om 09:59
- AH kondigt 5e Home Shop Center aan om forse online groei bij te benen 4 februari 2019 om 09:17
- Instock slaat de vleugels uit, samenwerking met AH blijft28 januari 2019 om 13:26
- Albert Heijn stapt met ‘Allerhande Kookt’ in bezorging van warme maaltijden22 januari 2019 om 15:54
- Eredivisie voetbalplaatjes terug bij Albert Heijn10 januari 2019 om 08:51
- AH to go en Thuisbezorgd.nl gaan samenwerken in Amsterdam19 december 2018 om 16:18
- Albert Heijn eerste partner in Open Chain platform van Tony’s Chocolonely10 december 2018 om 09:49
- Allerhande kooktruck stoomt Nederland klaar voor de feestdagen27 november 2018 om 10:01
- Albert Heijn opent eerste circulaire supermarkt23 november 2018 om 10:02
- Albert Heijn zet collega’s aan het roer van hun ontwikkeling met Tiptrack12 november 2018 om 13:50