Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsGouden Loeki voor ‘Appie Christmas!’
Geplaatst op 26 January 2018 om 14:49 door Jeroen Smit
3608 keer gelezen
AMSTERDAM – De commercial ‘Appie Christmas!’ van Albert Heijn heeft de Ster Gouden Loeki 2017 gewonnen, de publieksprijs voor de beste reclamespot.
De Gouden Loeki werd uitgereikt in Koninklijk Theater Carré door Ster-directeur Frank Volmer.
Tweede Gouden Loeki voor Albert Heijn
Het is de tweede keer dat Albert Heijn wint met een reclamefilmpje. In 2015 won de supermarktketen met ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’. In totaal waren tien reclamefilmpjes in de race voor de Gouden Loekie. Andere finalisten waren onder meer Douwe Egberts met ‘Burendagen’ en Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ en het Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’.
AH won uit 40 kwartaalwinnaars
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van het onderzoeksbureau GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek.
De Gouden Loeki werd uitgereikt in Koninklijk Theater Carré door Ster-directeur Frank Volmer.
Tweede Gouden Loeki voor Albert Heijn
Het is de tweede keer dat Albert Heijn wint met een reclamefilmpje. In 2015 won de supermarktketen met ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’. In totaal waren tien reclamefilmpjes in de race voor de Gouden Loekie. Andere finalisten waren onder meer Douwe Egberts met ‘Burendagen’ en Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ en het Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’.
AH won uit 40 kwartaalwinnaars
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van het onderzoeksbureau GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor 50 procent door het Nederlands publiek.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25