Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsBidfood en Albert Heijn gaan samen klein- en grootschalige zorg bedienen
Geplaatst op 20 September 2017 om 17:24 door Gerard Rutte
3409 keer gelezen
Vanaf deze herfst gaan Bidfood (voorheen Deli XL) en Albert Heijn gezamenlijk de klein- en grootschalige zorg bedienen. Bidfood behoudt haar focus op grootverbruik en de professionele zorgkeuken, terwijl Albert Heijn zich gaat richten op kleinschalige woongroepen.
De samenwerking is een logisch gevolg van de ambities van Bidfood en Albert Heijn, gecombineerd met de wensen in de zorgmarkt. “Veel zorgorganisaties hebben behoefte aan een leverancier die hun professionele keuken bedient. Tegelijkertijd zien wij een groeiende behoefte aan een goede invulling voor kleinschalig wonen” vertelt Selma Postma, verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van Albert Heijn.
Beste van twee werelden
Door de krachten te bundelen kunnen Bidfood en AH samen de volledige breedte van de zorgmarkt optimaal bedienen. “Elke partij heeft zijn specialiteiten. Albert Heijn is sterk in retail, Bidfood in grootverbruik. Onze klanten krijgen het beste van twee werelden,” zegt Dick Slootweg, algemeen directeur bij Bidfood. “Bidfood is een sterke en innovatieve partner voor grootschalige, professionele keukens en restaurants in de zorg”, vult Postma aan. “Voor kleinschalig gebruik hebben wij alles in huis. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van 30.000 producten: van vertrouwde supermarktproducten tot assortiment dat specifiek bestemd is voor de zorg.” Door het fijnmazige logistieke netwerk van AH, is de retailer perfect in staat de kleinere bestellingen af te leveren op het moment dat het de klant uitkomt, terwijl Bidfood de grotere bulk voor haar rekening neemt.
Samen naar betere zorg
De samenwerking sluit aan op de visies van beide partijen. Slootweg: “Sinds maart 2017 benadert Bidfood de zorgmarkt met de nieuwe propositie ‘Samen naar betere zorg’. Want alleen ga je misschien sneller, samen kom je verder. Om de zorg beter van dienst te zijn, gingen wij daarom op zoek naar een vooruitstrevende partner die niet onbekend is met de zorg en landelijke dekking heeft. Dat gaat allemaal op voor Albert Heijn.” Postma vervolgt: “Alle ingrediënten voor een beter leven voor iedereen, dat is onze missie. En daar hoort ook de zorg bij.”
De samenwerking is een logisch gevolg van de ambities van Bidfood en Albert Heijn, gecombineerd met de wensen in de zorgmarkt. “Veel zorgorganisaties hebben behoefte aan een leverancier die hun professionele keuken bedient. Tegelijkertijd zien wij een groeiende behoefte aan een goede invulling voor kleinschalig wonen” vertelt Selma Postma, verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van Albert Heijn.
Beste van twee werelden
Door de krachten te bundelen kunnen Bidfood en AH samen de volledige breedte van de zorgmarkt optimaal bedienen. “Elke partij heeft zijn specialiteiten. Albert Heijn is sterk in retail, Bidfood in grootverbruik. Onze klanten krijgen het beste van twee werelden,” zegt Dick Slootweg, algemeen directeur bij Bidfood. “Bidfood is een sterke en innovatieve partner voor grootschalige, professionele keukens en restaurants in de zorg”, vult Postma aan. “Voor kleinschalig gebruik hebben wij alles in huis. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van 30.000 producten: van vertrouwde supermarktproducten tot assortiment dat specifiek bestemd is voor de zorg.” Door het fijnmazige logistieke netwerk van AH, is de retailer perfect in staat de kleinere bestellingen af te leveren op het moment dat het de klant uitkomt, terwijl Bidfood de grotere bulk voor haar rekening neemt.
Samen naar betere zorg
De samenwerking sluit aan op de visies van beide partijen. Slootweg: “Sinds maart 2017 benadert Bidfood de zorgmarkt met de nieuwe propositie ‘Samen naar betere zorg’. Want alleen ga je misschien sneller, samen kom je verder. Om de zorg beter van dienst te zijn, gingen wij daarom op zoek naar een vooruitstrevende partner die niet onbekend is met de zorg en landelijke dekking heeft. Dat gaat allemaal op voor Albert Heijn.” Postma vervolgt: “Alle ingrediënten voor een beter leven voor iedereen, dat is onze missie. En daar hoort ook de zorg bij.”
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25