logo
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl

Merken die zich inzetten voor een betere wereld krijgen podium bij Albert Heijn

Geplaatst op 9 March 2021 om 15:10 door Simone Tuinenburg

2024 keer gelezen

Vanaf vandaag krijgen merken met het strenge B Corporation keurmerk extra zichtbaarheid op AH.nl. Albert Heijn is de eerste supermarktketen die online een aparte categorie en keurmerkbenoeming heeft ingericht voor producten van B Corps (ah.nl/b-corp). Hiermee hoopt de supermarkt de vindbaarheid te vergroten voor producten van bedrijven die met oog voor mens, milieu en maatschappij ondernemen. Purpose merken als innocent, Holie, Tony’s Chocolonely en Naïf ontvangen hiermee een welkom platform. Op dit moment zijn 26 retailmerken met ruim 500 producten die op ah.nl worden verkocht gecertificeerd als B Corporation.

Over B
CorpHet B Corp keurmerk is een initiatief van de in 2006 opgerichte B Lab Foundation. Deze van oorsprong Amerikaanse non-profit organisatie certificeert bedrijven aan de hand van 5 strenge criteria op de onderwerpen, bestuur (governance), werknemers, gemeenschap, milieu en klant. B Corp gecertificeerde bedrijven tonen aan dat sociale en duurzame impact gerealiseerd kan worden zonder het winstoogmerk uit het oog te verliezen; tegenwoordig ook wel bekend als ‘purpose brands’.

Reageren