Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsMerken die zich inzetten voor een betere wereld krijgen podium bij Albert Heijn
Geplaatst op 9 March 2021 om 15:10 door Simone Tuinenburg
1869 keer gelezen
Vanaf vandaag krijgen merken met het strenge B Corporation keurmerk extra zichtbaarheid op AH.nl. Albert Heijn is de eerste supermarktketen die online een aparte categorie en keurmerkbenoeming heeft ingericht voor producten van B Corps (ah.nl/b-corp). Hiermee hoopt de supermarkt de vindbaarheid te vergroten voor producten van bedrijven die met oog voor mens, milieu en maatschappij ondernemen. Purpose merken als innocent, Holie, Tony’s Chocolonely en Naïf ontvangen hiermee een welkom platform. Op dit moment zijn 26 retailmerken met ruim 500 producten die op ah.nl worden verkocht gecertificeerd als B Corporation.
Over B
CorpHet B Corp keurmerk is een initiatief van de in 2006 opgerichte B Lab Foundation. Deze van oorsprong Amerikaanse non-profit organisatie certificeert bedrijven aan de hand van 5 strenge criteria op de onderwerpen, bestuur (governance), werknemers, gemeenschap, milieu en klant. B Corp gecertificeerde bedrijven tonen aan dat sociale en duurzame impact gerealiseerd kan worden zonder het winstoogmerk uit het oog te verliezen; tegenwoordig ook wel bekend als ‘purpose brands’.
Over B
CorpHet B Corp keurmerk is een initiatief van de in 2006 opgerichte B Lab Foundation. Deze van oorsprong Amerikaanse non-profit organisatie certificeert bedrijven aan de hand van 5 strenge criteria op de onderwerpen, bestuur (governance), werknemers, gemeenschap, milieu en klant. B Corp gecertificeerde bedrijven tonen aan dat sociale en duurzame impact gerealiseerd kan worden zonder het winstoogmerk uit het oog te verliezen; tegenwoordig ook wel bekend als ‘purpose brands’.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25