logo
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl

Albert Heijn en LINDA. lanceren het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit

Geplaatst op 14 July 2020 om 11:05 door Simone Tuinenburg

2320 keer gelezen

Vandaag lanceert Albert Heijn samen met de redactie van LINDA. het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit. Voor deze mooie verse en gezonde producten hebben wij al jarenlang een enorme passie en dat zie je terug in het blad. Met onder meer Ronald de Boer & Romy Monteiro die samen de keuken induiken, ouders met in het oog springende groente- en fruittraktaties, onze vaste telers en hun groenten van Nederlandse bodem, talrijke recepten, gekke groenteweetjes, feitjes en uitdrukkingen en andere inspirerende verhalen. VRUCHT. is verkrijgbaar bij aanschaf van LINDA. magazine.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Steeds meer mensen realiseren zich wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen Corona maanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels. Maar beter eten is soms ook een uitdaging, dat zien we terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu VRUCHT. gemaakt, samen met de redactie van LINDA. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.”

VRUCHT
VRUCHT. is een ode aan groente en fruit en de inhoud is mede op basis van de jaarlijkse Albert Heijn groente- en fruitmonitor tot stand gekomen. Het tijdschrift staat vol inspirerende verhalen, mooie fotografie, tips en boeiende feiten over groente en fruit. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van LINDA. en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.

Frambozen voor LINDA.foundation
Naast de samenwerking met de redactie van LINDA. voor dit unieke blad, is de LINDA.foundation een vaste partner van Albert Heijn. Voor elk doosje frambozen dat deze week verkocht wordt bij Albert Heijn, gaat een deel van de opbrengst naar de LINDA.foundation. Met dat geld kan de stichting gezinnen die het financieel moeilijk hebben, een steuntje in de rug geven.

Groente- en fruit monitor Albert Heijn
Albert Heijn doet jaarlijks veel onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Afgelopen jaar waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).

Reageren