Bekijk
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl
Laatste nieuws
Meer blogsAlbert Heijn weer meest duurzame supermarkt van Nederland
Geplaatst op 14 May 2020 om 17:00 door Simone Tuinenburg
1951 keer gelezen
Albert Heijn is voor het vierde jaar op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index™ 2020, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Albert Heijn reageerde verheugd op de uitverkiezing. De supermarktketen ziet het als een belangrijke erkenning van consumenten voor de belangrijke stappen van de afgelopen jaren op het gebied van een gezonde levensstijl, minder verpakkingen, minder voedselverspilling, transparante ketens en klimaat.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Ik ben heel trots op het feit dat we opnieuw verkozen zijn tot meest duurzame supermarktketen. Wij vinden het essentieel dat het eten waarvan we zo genieten, is geproduceerd met aandacht voor mens, dier én milieu. Dat is lang niet altijd eenvoudig, maar stap voor stap maken we voortgang. Gelukkig doen we dat niet alleen, maar samen met onze telers, boeren, leveranciers en overige partners.”
Volgende stappen
En Albert Heijn blijft stappen zetten, ook in 2020. Zo maakte de supermarktketen eind april bekend de samenwerking met melkveehouders van zuivelleveranciers Royal A-ware en Zuivelcoöperatie DeltaMilk te verlengen en te streven naar klimaatneutrale melk in 2021. Begin mei verscheen Gezond Vooruit, een gratis magazine van Albert Heijn over gezond eten en gezond leven.
Duurzaamheidsverslag
Begin april publiceerde Albert Heijn zijn duurzaamheidsverslag over 2019 voor het eerst conform de internationale GRI-standaard.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Ik ben heel trots op het feit dat we opnieuw verkozen zijn tot meest duurzame supermarktketen. Wij vinden het essentieel dat het eten waarvan we zo genieten, is geproduceerd met aandacht voor mens, dier én milieu. Dat is lang niet altijd eenvoudig, maar stap voor stap maken we voortgang. Gelukkig doen we dat niet alleen, maar samen met onze telers, boeren, leveranciers en overige partners.”
Volgende stappen
En Albert Heijn blijft stappen zetten, ook in 2020. Zo maakte de supermarktketen eind april bekend de samenwerking met melkveehouders van zuivelleveranciers Royal A-ware en Zuivelcoöperatie DeltaMilk te verlengen en te streven naar klimaatneutrale melk in 2021. Begin mei verscheen Gezond Vooruit, een gratis magazine van Albert Heijn over gezond eten en gezond leven.
Duurzaamheidsverslag
Begin april publiceerde Albert Heijn zijn duurzaamheidsverslag over 2019 voor het eerst conform de internationale GRI-standaard.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25